האם הרכבים של צ'רי – CHERY פופולריים ברחבי העולם?

תוכן עניינים:

בשנים האחרונות מגיעים רכבים רבים מסין לכל מדינות העולם, וישראל לא יוצאת דופן במובן הזה. במסגרת ההתפתחות וההשתלטות של תעשיית הרכבים הסינית, גם חברת צ'רי החלה לשווק כאן בארץ כמה מהדגמים המובילים שלה.

בשלב הראשון, הרכבים של צ'רי שזמינים בישראל עם FX, טיגו 7 וטיגו 8. כולם רכבי פנאי איכותיים ומאובזרים היטב, בגדלים שונים. אלה רכבים שמונעים בבנזין, ובעתיד צפויה החברה להוסיף להיצע גם רכבים חשמליים. לנוכח ההשקה, זהו זמן טוב לבדוק את מידת ההצלחה של צ'רי ושל דגמים אלה במדינות אחרות.

נתונים מסביב לעולם

על פי נתוני מכירות שהתפרסמו בסין, צ'רי ייצרה 961,926 כלי רכב בשנת 2021, למרות שיבושים בעקבות הקורונה – מחסור ברכיבים אלקטרוניים, עיכובים במשלוחים והגבלות על מכירות בשווקים בינלאומיים רבים.

מסך הייצור שלה, צ'רי ייצאה 269,154 כלי רכב (כמעט 30% מנפח הייצור שלה) לשווקים בינלאומיים. זה הופך את צ'רי ליצואנית הרכב הגדולה ביותר בסין, שהיא בפני עצמה אחת המדינות שמייצאות הכי הרבה רכבים בעולם.

למעשה, כשני מיליון מתוך כעשרה מיליון הלקוחות של צ'רי נמצאים בשווקים מחוץ לסין.

 

אלה כמה עדויות להצלחת החברה:

  • ברוסיה, ה-Tiggo 8 Pro נבחר לרכב השטח הסיני הפופולרי ביותר, ה- SUV המתקדם ביותר מבחינה טכנולוגית, וה-SUV הפופולרי ביותר בתחום המדיה.
  • בקטאר, ה-Tiggo 7 Pro נבחר לרכב השטח הנמכר ביותר במדינה, שלושה חודשים בלבד לאחר שהוצג בה.
  • ה-Chery Arrizo 6 נבחר לרכב הטוב ביותר בברזיל על ידי אחד מעיתוני הרכב הגדולים במדינה.
  • בדרום אפריקה, אגודת העיתונאים המוטוריים בחרה ב-Chery Tiggo 4 Pro כאחד המועמדים בתחרות מכונית השנה לשנת 2022.

 

מובילים באמצעות חדשנות טכנולוגית

צ'רי חשבה תמיד על טכנולוגיה ככלי שלה לחדור לשווקים חדשים. היא משקיעה בייצור רכבים מכל הסוגים – בנזין, דיזל, היברידי, חשמלי ומימן – וגם בפיתוח תכונות שמצביעות על עמידות ואמינות.

בסין, ההשקעה של צ'רי בטכנולוגיה זוכה להכרה. מאז שנת 2006, היא זכתה בתשעה פרסי מנוע הלב הסיני. לאחרונה, סדרת המנועים של Chery TGDI ובמיוחד מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין שלה, נבחרה כאחת הטובות והחסכוניות באנרגיה במדינה.

 

איכות – אבן הדרך לצמיחה

צ'רי מתייחסת לאיכות – הן איכות המוצר והן של שירות הלקוחות שלה – בתור מנוע הצמיחה השני של החברה. כחלק מכך, היא מציעה אחריות מקיפה. למשל, בישראל הרכבים מגיעים עם אחריות ל-5 שנים או ל-100,000 ק"מ.

את התנאים הללו, החברה מסוגלת להציע הודות למאמצים של מחלקות ההנדסה והבדיקות שלה בסין. כל רכב חדש מתוכנן על פי מערכת ייצור בסטנדרטים הגבוהים ביותר, והדגמים נבדקים עד הרס בכמה מהתנאים הקיצוניים בעולם, כמו בשדות הקרח הרוסיים, במדבריות ערב הסעודית ובדרום אפריקה.

במאמציה לבנות כלי רכב באיכות הגבוהה ביותר האפשרית, צ'רי שיתפה פעולה עם רבים מיצרני הרכיבים הגדולים בעולם. למשל, עם Bosh, Continental וסימנס, היא חולקת תוכניות לבדיקות ולפיתוח רכבים.

התוצאות של התמקדות זו באיכות ושל השותפויות הגלובליות, ניכרו בכנס הבינלאומי ה-46 האחרון בנושא מעגלי בקרת איכות שהתקיים בהודו. בכנס זה, צ'רי זכתה במדליית הזהב החמישית שלה על איכות וחדשנות.

 

צועדים לקראת גלובליזציה

ההצלחה הגדולה של צ'רי רק מעודדת אותה להמשיך, להתפתח לשווקים נוספים ולהמשיך לקרוא תיגר על יצרניות הרכב המובילות מאירופה, ארה"ב והשכנות – יפן ודרום קוריאה.

כחלק משאיפות אלה, צ'רי הקימה תנועת גלובליזציה, אותה היא מכנה Going Up. המטרה: להגביר את המשאבים והפעילות בכל שוק בו פועלת החברה, וכמובן להיכנס לעוד ועוד שווקים חדשים. החברה מבינה שלשם כך, היא מוכרחת להתאים את עצמה לתנאים, לצרכים ולתרבות של כל מדינה.

בין השאר, החברה מסייעת לאוכלוסיות במדינות שונות ברחבי העולם. לדוגמה, היא מעניקה חסות לקבוצות הכדורגל הגדולות ביותר בצ'ילה, באקוודור ובמדינות אחרות בדרום אמריקה.

לחלופין, יש שווקים בהם צ'רי מעניקה לתושבים תמיכה להקלה ברעידות אדמה, פיתוח תוכניות רווחה ציבוריות גדולות ויוזמות לחינוך ולמאבק בעוני.

כרגע, לא ידוע על כוונות כאלה כאן בארץ. מה שכן, החברה מקווה למכור בישראל בין 8,000 ל-10,000 רכבים בשנה הקרובה. כרגע, רכבי צ'רי זמינים בנקודות מכירה בתל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע ובאזור התעשייה שורק.

* המחירים כוללים מע"מ, אך לא כוללים אגרות רישוי.

 

מאמרים נוספים
מחירון גרר

מחירון גרר

מחירון גרר אנחנו אמנם מקווים שלא נצטרך להשתמש אי פעם בשירותים אלו, אך שירות גרירה הוא שירות שצריך להיות לכם זמין לכל אורך הזמן. אנו

נקיטת צעדים כשהרכב אינו מניע

שירותי גרירה השוואת מחירים

שירותי גרירה השוואת מחירים זה שאנחנו רוצים לשלם את המחיר הנמוך ביותר זה ברור, אבל חשוב לבדוק שאנחנו אמנם משלמים מחיר זול אך עדיין מקבלים